четвъртък, 29 март 2012 г.

Обръщението "другарю" било демоде в БСП


"За трети път през времето, в което обикалям страната чувам призиви от социалисти да се откажем от обръщенията "другарю" и "другарко" в партията. Обяснението е, че хората се чуствали некомфортно, че това е нещо остаряло и далече от съвременността. Определено съм изненадан, защото когато преди 12 години аз повдигнах този въпрос, яко ми се накараха някои отговорни тогава другари в партията. Нека оставим на младите социалисти да решат въпроса, не смятам, че това е от дневния ни ред!", заяви в Стара Загора бившият президент Георги Първанов.
На директния въпрос, зададен му от кмета на община Николаево Косьо Косев дали, ако не бъде избран за председател на БСП няма да тръгне да прави своя партия, Първанов отговори, че няма да се спре да обикаля през следващите 15 месеца до парламентарните избори, за да агитира.
"Вие ще прецените дали ще бъда председател, а след изборите и премиер!", косвено отговори ексдържавният глава на въпроса дали се готви за министър-председател.
"През 1997 година, когато върнахме с Николай Добрев мандата за ново правителство бяхме обвинени в предателство, след това ни изкараха съглашенци... Чул съм какво ли не за себе си, тъжното е, че нападките идват от "свои". Никога не съм се самопредлагал за постове, винаги съм си поемал отговорността. Разцепление в БСП няма и не може да има. Не очаквам съществени промени в лявото политическо пространство. Просто няма време!", коментира Първанов въпроси за включването си в лидерската надпревара.
Видимо изнервен той "посъветва" активът на Българския антифашистки съюз да не кадрува в БСП.
"Като президент съм участвал във всички международни прояви на антифашисткото движение, не съм очаквал благодарност, но не приемам сега проф. Велко Вълканов да ме критикува. Познавам 83-те страници на Устава и не сямтам че в нещо съм го нарушил. Напротив, имам идеи за промени в него, за да бъде той олекотен и част от правомощията да бъдат прехвърлени в низовите организации.", подчерта Георги Първанов.
На призива "Другарю Първанов, седнете на масата с другаря Станишев и се разберете като комунисти, за да не става Партията за резил!", той с усмивка напомни, че силата на Столетницата е в толерантността и дебата. За съжаление напоследък дебатът отсъствал от заседанията на ръководството й.
"Битката с ГЕРБ няма да бъде спечелена на полето на критиките срещу водената от тях политика, а на полето на морала. За да стане това обаче трябва да бъдем честни и за собствените си грешки...", подчерта Първанов и напомни, че на два пъти като президент остро е критикувал Станишев за скъпоплатените партийни "бордоваци" в кабинета на Тройната коалиция.
Първанов очаква да бъдат заедно със Станишев на някои от общинските отчетно-изборни конференции в областните центрове, от екипа му вече отправили такава покана, но отговор още нямало.
Христо ХРИСТОВ

Няма коментари:

Публикуване на коментар