петък, 4 юни 2010 г.

Общински съвет - Казанлък жали заповед на областния управител

С решение от 32-то заседание /проведено на 27.05.2010г./ на Общински съвет - Казанлък, председателят бе задължен да обжалва Заповед No РД-09-384/12.05.10 год. на Областния управител на област Стара Загора в Административния съд. Заповедта задължава Общинския съвет на първото си заседание, след датата на получаването й, да утвърди образците от книжата за насрочения от него референдум в град Шипка и да одобри разходите за организирането и финансирането му от общинския бюджет. В жалбата до Административния съд общинските съветници сочат следните мотиви:
В правомощията на Областния управител, съгласно чл.31 от Закона за администрацията, не попада възможността да задължи по какъвто и да е начин Общинския съвет да вземе решение с конкретно съдържание.
В едномесечен срок областният управител, съгласно чл.9, ал.1, т .3 от ЗАТУРБ /Закон за административно-териториалното устройство на Република България/ е трябвало да предложи на Общинския съвет да вземе решение за провеждане на референдум. Изразът на закона регламентира правомощие на Общинския съвет и от негова изключителна компетентност е - да реши да уважи или не уважи, направеното предложение от областния управител за вземане на решение за провеждане на референдум.
Едномесечният срок за действия от страна на Областна администрация е изтекъл на 07.02.2010 год. Може да се направи извод, че областният управител е предприел действия и издал Заповедта си след изтичане на срока по чл.9 ал.1 т.3 от ЗАТУРБ. Според Общинския съвет Областният управител е трябвало да провери изпълнени ли са условията на чл.27 ал.1 т.2, 3 и чл. 28 от ЗПУГДВМС /Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление/. Или към този момент в Общински съвет - Казанлък не е постъпило писмено уведомление до председателя на ОбС и кмета на общината за започването на подписката и за поставения за гласуване на референдума въпрос, както и дали има съгласуване с кмета на общината за определяне на общодостъпни места, където ще се събират подписите - чл.28 ал.2 т.2 и 3 от ЗПУГДВМС.
Според жалбата Заповедта е незаконосъобразна и поради обстоятелството, че не са налице основанията на чл.8 ал.1 т.1 от ЗАТУРБ, тъй като по данни на ГД ГРАО населението на гр. Шипка по постоянен адрес е под 6000 души. Абсолютно императивно условие на закона за създаване на нова община е наличие на население над 6000 души общо в населените места, които ще бъдат включени в общината, в конкретния случай - гр. Шипка, твърдят общинските съветници в жалбата си.
Пресцентър ОбС

Няма коментари:

Публикуване на коментар