четвъртък, 8 април 2010 г.

Поредно вандалско посегателство


Само като поредно вандалско посегателство, може да бъде определено унищожаването на току-що засадени от учениците на гимназия "Академик Петко Стайнов" дръвчета в градинката зад училището. Ученическата инициатива е част от дейностите, заложени в планираното от клуб "Бионадежда", превръщане на задния двор на училището в екокът - цветя, храсти, пейки за отдих, парник със зеленина. Клубът е част от проект "С желание училище" по който гимназията работи от октомври миналата година. Засаждането на растенията, младежите от клуба са направили миналия петък. Само два дни по-късно обаче, а мястото на младите растения, възпитаниците на гимназията са открили само дупките и недоизгорелите останки от орязани клони. " В петък, в рамките на няколко часа децата чистиха, сяха, рязаха клони, смяха се и твърдяха, че това, което си направихме е чудесно…" - коментираха учители от гимназията. "И аз, учителят, не мога да обясня на учениците си защо там няма нещата, които самите те посяха преди два дни… И аз, родителят, не мога да обещая на децата си светлото бъдеще, защото сама не вярвам в него… И аз, дъщерята, не мога да убедя моите родители, че сега е по-добре от "едно време"… И аз, човекът, не мога да остана равнодушна пред вида на оскубаната градина на ученическия ентусиазъм… И аз, гражданинът, не мога да си позволя да скрия позицията си на възмущение… И аз, българинът, не мога да не се срамувам… Жал ми е, разочарована съм, ядосана съм, отчаяна съм, яд ме е … От утре, там на мястото на нашите изкоренени мечти ще стърчат пръчки- дълги, груби и с черни ленти, защото по- европейски протест не успяхме да измислим." - се казва в част от емоционалното обръщение на учители и ученици от гимназия "Академик Петко Стайнов", във връзка със случилото се.
Долина

Няма коментари:

Публикуване на коментар