петък, 2 септември 2011 г.
"Ефко" с пореден шампионски триумф
"Ефко Рейсинг Тим" /Казанлък/ гарантирано е новият-стар национален шампион в планинските състезания. Макар и след седмият старт, който трябваше да реши класирането, ситуацията вече бе ясна още в събота. За четвърта поредна година Стефан Драганов просълзен прегърна и целуна трофея пред над 6000 души на трасе "Бузлуджа" в познатото в разговорен стил като рали "Шипка'2011".
Още от самото разпределение на силите на двата основни претенденти - "ЕФКО Рейсинг Тим" и габровският "АРА Моторспорт", подсказваше, че Стефан Драганов ще вземе победа в домашния старт. Рожденикът от София -Николай Златков от АСК "Проспийд" с "Ауди S1"/ в обединената група "X & E"/ , освен че постави рекорд на трасето е и шампион на "Шипка'2011".
Голям брой технически проблеми съпътстваха съботните квалификации за "30 -то Юбилейно планинско състезание Шипка' 2011". Осем от стартиралите 32 автомобила показаха дефекти, и на механиците пак им предстоеше нощна смяна на работа преди старта до ранни зори.И така в неделния ден стартираха 24-ма. Крак в "полите на планината" повлече Деян Енчев от морския Балчик, който още преди да е стигнал разклона за град Шипка, вече товареше автомобила си на платформата.
От "асовете" отпадна и Тихомир Златков, основният играч на Стефан Драганов и "ЕФКО Рейсинг Тим" в решителното за отборното първенство състезание.
По-късно в събота нещата доста се усложниха, след като в един и същи момент поне двама пилоти - "асът -ветеран" Илия Царски и ексколоездачът-национал Стефан Кушлев ("ЕФКО Рейсинг Тим", с "ВАЗ 2108") се гласяха да стартират в третия манш с различни автомобили, за да осигурят време /според правилата пилот може да стартира в състезанието единствено, ако има регистриран един квалификационен манш/.
Нещата обаче изглеждаха доста оплетени, защото и единият, и другият се надяваха да направят това с колата на "форлойфера" /"пилотната кола"/ - Стайко Стайков от Стара Загора. Така и панагюрецът и казанлъчанинът щяха да гарантират допълнително време за механиците, които все пак да разчитаха на някои и друг час сън в неделя на разсъмване, след повреди в "бегачките".
Дали заради работата на екипа или заради нещо друго, но Царски записа второто в ранкинга време (3 минути 37 секунди 74 стотни), което го прати втори на старта в неделя.
В същото време Кушлев получи местна колегиална подкрепа, след като Стефан Панчугов се отказа от третия си манш, за да кара Кушлев неговата "Хонда Сивик" и да си гарантира място за двете "гонки".
"Ако имаше състезание по скоростно преминаване на шиканите, щях да съм недостижим победител", сподели Николай Кискинов ("ЕФКО Рейсинг Тим"). Пловдивчанинът, който се завърна на терена след много дълга пауза, и в двата манша караше предимно за публиката и отборната поредна титла. Феновете от своя страна не оставаха длъжни и при всяко негово преминаване го аплодираха, заради контролираното хлъзгане на червеното "Субару Импреза WRX" .
Пилотът на "Проспийд"/София/ - Николай Златков може да се смята за потенциален шампион в планинското първенство, след като навръх рождения си ден записа победа в предпоследния кръг от надпреварите за 2011 г. Златков (с мощното "Ауди S1",което е поне над 700 "коня") спечели юбилейния тридесети старт на състезанието "Шипка'2011" - трасе "Бузлуджа", като победи Илия Царски ( от "Автоцар", с "Мицубиши Лансър Ево 9") с цели 1.11 сек след двата състезателни манша.
След първата сесия Царски учудващо поведе на прекия си съперник с 0.41 сек., на във второто изкачване софиянецът бе перфектен с 1.52 сек по-бърз и в края на краищата записа четвъртата си победа (втора поредна след Кюстендил) в първенството тази година.
Златков обаче си направи и трети подарък за рождения ден, след като във второто изкачване към "Бузлуджа" завърши 6800-метровия си спринт с резултат от 3 минути 26 секунди и 92 стотни . Така 1113 дни, след като на същото трасе на 8 август 2008 г. Тихомир Златков ("ЕФКО Рейсинг Тим", с "Форд Ескорт") записа предишния рекорд, сега Ники го подобри, сваляйки от него цели 12.38 секунди!
Домакините на предпоследното състезание могат да са горди с близо над шестхилядната публика край трасето. В същото време обаче намерението на организаторите на предпоследния кръг да бият рекорда на "Узана 2011" останаха май и в тази посока - повече от 8000 зрители /неофициално/ и в броят на стартиралите в надпреварата пилоти - 36. Над Казанлък стартираха 32 пилоти /при 38 заявки/, третият по значимост брой на участници. Второто постижение се държи от Търговище, които задминават с 1 автомобил повече.
Долина
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар