четвъртък, 17 ноември 2011 г.
Господин Господинов: "Който работи повече от мен остава, който работи по-малко - си тръгва"
Господин Господинов е новият кмет на Община Мъглиж. Той поема поста след двумандатното управление на Стойчо Цанев. Господин Господинов е на 43 години, семеен с три деца - едно момче и две момичета. Завършил е Строителен техникум в Стара Загора. След това е работил в "Заводски строежи" няколко месеца. От 1991 година започва работа в частния сектор - в началото работи в сферата на строителство, след това се занимава със строителство и млекопреработване, млекопроизводство, търговия с млечни продукти. В сектора на млекопреработването работи от 1994 година - 17 години. Председател е на браншовия съюз на животновъдите в България и на Сдружението на млекопроизводителите район Стара Загора и на Българско агро сдружение Член е на Национален млечен борд, на кризисния щаб по животновъдство към Министерството на земеделието.
- Встъпихте в длъжност съвсем скоро, но имате ли вече представа какво е състоянието на Община Мъглиж, кои са първите и най-спешни проблеми, кои са проблемите, които отлежават с години?
- Едно от най-важните и належащите въпроси, който стои пред общинска администрация сега е наближаващият зимен сезон и снегопочистването в Общината. То не търпи отлагане. С всеки изминал ден навлизаме по-навътре в зимата и сняг може да падне още утре, трябва да сме подготвени. В Община Мъглиж, както знаете има специални маршрути към Селци, Сливито, Радунци и Борущица, за които трябва да се погрижим. Това са високопланински места в Стара планина и са доста трудни за поддръжка през зимния период. На втория ден, след като встъпих в длъжност като кмет, направих среща с кметовете на населените места, да си кажат проблемите, като един от тях беше точно този за снегопочистването и снегоизвозването. Ясни са проблемите с дупките, с транспорта, с осветлението. Много са, ще ги решаваме поетапно.
Вторият по важност, ако може така да ги степенуваме, е кога изтичат договорите с фирмата, която зарежда детските градини и ясли с храни. Възложили сме да се изясни това, защото е важно да не пропуснем сроковете за нов конкурс. Това е едно от нещата, които не търпят отлагане и трябва веднага да се вършат.
Сега предстои изясняване и за един-два европейски проекта, по които трябва да се връщат пари на Министерствата. В момента пишат обяснения служители на общината ангажирани с тях, защо и как е станало, кой и как е позволил това нещо да се случи. Всеки се оправдава със стари кметове и т.н. Но за да се стигне до кмета, трябва да се мине през някой от отделите, така че предстои изясняване на този проблем. Едната сума, която мога вече да ви кажа, и която предстои да бъде върната 162 хил. лева. Тази сума се изисква от министър Караджова на Министерството на околната среда и водите и е санкция към Община Мъглиж за неподадени в срок документи.
Отваряме и поръчки, които са вземи между балотажите на Местните избори сега. Подписани договори на 31 октомври - един ден след балотажа. Така че нещата не са никак розови, но е факт, че работим усилено от първия ден.
- Вас лично, какво ви мотивира да се кандидатирате за този пост? И смятате ли, че имате силите и възможностите да се справите с предизвикателството? Страхувате ли се, че поемате управлението на Община Мъглиж в едни трудни времена на финансова и икономическа криза?
- Казах вече, че нещата никак не са розови. Поне спрямо това, което аз и моят екип, колкото и малък в момента да е, сме проучил. До тука каквото сме отворили - няма нищо довършено, свършено или изкарано на 100 процента.
Какво ме мотивира - от 40 години аз и моето семейство живее тук, в Община Мъглиж, а от 1991 година - вече 20 години, имаме и бизнес тук. В край на сметка, състоянието на Общината като цяло, се отразява и на състоянието на моята работа, на моя бизнес. Разбира се не само на моя, на всички, които развиват дейност тук, а от там и на всички хора, които живеят в Общината. Това, да не знаеш кой, за какво отговаря тук, една справка, на която изготвянето й става за две минути, да се чака два дни ... не е редно. Подобни ситуации са дошли до гуша не само на мен, но и на населението на Общината. Но сме взели мерки по някой въпроси, дори кметовете на населени места са учудени - как може да стане толкова бързо. Да може! Но разбирам учудването им - чакали са години, а ние на втория ден започнахме да ги правим. Това което сме обещали в нашата предизборна програма започнахме едно по едно да изпълняваме, от първия ден. Вв този смисъл мотивът, основният ни мотив е - да има в нашата Община, нормален начин за развитие на бизнеса, за обикновения човек, за пенсионерите, за младите хора, за малцинствата. В началото казах, в колко структури от национален мащаб съм работил и съм се опитвал да помагам, продължавам да помагам, което за една община от 15-20 хиляди човека не е нещо непосилно и огромно. Интересува ме развитието на общината не само защото бизнесът ми е тук, а в крайна смета и родителите ми и децата ми, и аз, и приятели живеем тук и си мисля, че всички заслужаваме да живеем по-добре.
С подкрепата на БСДП успях да преборя управляващата в момента партия в страната, успях да пречупя едно статукво, което с години е тук - БСП. И то с около 10 %, което никак не е малко. И смея да твърдя, колкото и не скромно да звучи, че това е наистина голяма победа. Убеден в едно, че нещата в Община Мъглиж ще започнат да се случват - ние показахме вече че можем. Обещавам, че всичко, което се случва от тук нататък в Мъглиж, ще е ясно и видимо за всички. Всички наши действия ще са на показ, на видно за хората място, за да виждат и знаят хората, какво се случва в тяхната Община. Ще извадим на показ и щетите нанесени щети на Общината, когато имаме доказателства за такова нещо. Хората трябва само да имат търпение. Винаги, когато има разговори, винаги, когато има консенсус нещата се случват и се получават.
- Кои са приоритетните сфери, на които ще заложите през вашия мандат на управление?
- Като цяло имаме програма за управление, която ще следваме точка по точка. Като приоритет на първо място сме заложили справянето голямата безработица в Общината. Ако можем, и ще го направим, целта ни е да овладеем, колкото се може по-бързо, тази безработица. Като естествено следствие от намаляването на безработицата ще дойде и спадането на процента на битовата престъпност. Оттам ще започнат да влизат и повече данъци в хазната. Колкото повече хора работят, толкова повече данъци ще има. Колкото повече данък има, толкова повече ще разполагаме със средства в общинския бюджет и ще имаме възможност да посрещаме повече нужди на Общината и нейното население. Неща са навързани и в основата на тях стои като проблем голямата безработица. Затова справянето с нея е абсолютен приоритет.
Друг основен приоритет е инфраструктурата, там сме под всякаква критика.
Друг е проблемът с незаконните постройки на малцинствата - има постройки върху терени, както в регулация, така и извън регулация. Това беше едно от първите неща, като поех поста на кмет на Община Мъглиж, да изискам справка за състоянието на тези земи и постройки в кадастъра - кои са извън регулация, кои са в регулация, кои са законни и кои не. И да мислим в тази посока законово как и по какъв начин можем да ги приобщим, да станат законови, за да могат да плащат, както такса смет така и всички данъци в Общината.
Не на последно място в заложените приоритети е грижата към децата ни. Организиране на мероприятия, създаване на спортни клубове. По-добре е децата да са по спортните зали, в храмовете ни, в училищата, отколкото да са на улицата цял ден.
Отделено място в приоритетите ни имат паметници ни на културата, църквите, Мъглижкият манастир, както и джамията в с. Ягода.
Грижата към възрастните хора ще продължи, ще продължи функционирането на социалния патронаж, за по нататък ще се постараем да бъде включен в новия бюджет, като ще намерим и начин за подпомагане на социално слабите с дърва за огрев за зимата. Специално внимание ще бъде отделено и на инвалидите.
Един от приоритетите, но не на последно място са и европроектите. През тях могат да се направят много придобивки за Общината като цяло. За работата по тях ще намерим консултанти и фирми, които искат да работят, които знаят, какво правят и как да го направят. Ние обаче ще осъществяваме контрол над тези фирми и ще следим за възможно най-добро оползотворяване на най-много средства по тези програми.
- Готов ли е вече управленският ви екип и кои са хората, които ще са част от него през идните 4 години?
- Не искам да прибързвам. Към този момент имам назначени двама заместник кмета - д-р Душко Гавазов и Методий Марков. Предстои промяна на структурата на Общината. Ще включим и трети заместник кмет - Делка Алексиева. Това ще стане обаче след като променим структурата, която трябва да мине през гласуване на заседание на Общинския съвет. Едва тогава вече мога да коментирам ресори на заместник кметове и т.н.
Но това в основни линии е управленският екип на който съм се спрял на този етап и хората, с които ще работим заедно. Има още един човек, който със сигурност ще стане част от екипа - Анелия Василева. Все още обаче цялостната структура и мястото на всеки в нея се обсъжда. Към този момент обаче, това са сигурните четирима души, които ще са в новия кабинет.
- Ще се наложили ли редуциране на състава на Общинска администрация?
- Все още няма заповед от Министерството, която да изисква редуциране на състава.
В крайна сметка, затова правим новата структура, ние ще работим по нея в тази Община - като длъжности все още не е ясно дали ще отпаднат някой или не. До седмица структурата и ще е ясно.
Още сега обаче искам да заявя, че разчистване на сметки няма да има, при условие, че аз не съм бил в една или друга политическа сила, аз идвам от бизнеса. Затова и няма с кого да си разчиствам сметките. Дошъл съм, за да работя и ще изисквам това от всички. Условието е едно единствено, за всички, това съм го правил в частния си бизнес, ще го направя и тук - който работи повече от мене остава, който работи по-малко - си тръгва. На всички нас ни трябва работеща Община и аз съм поел отговорност пред всички хора в Мъглиж да я направя такава.
- Вашето послание към жителите на Община Мъглиж?
- В предизборната си кампания винаги казвах едно нещо на всички хора от общината, че аз, сам, нищо не мога да направя. Единствено с тяхна помощ нещата могат да бъдат случвани, проблемите - решавани. Така както пращат жалбата, уведомлението или молбата, за нещо в общинска администрация, просто с два реда отдолу да пишат начина за неговото решаване, според тях. Защото те с години живеят с този проблем и по всяка вероятност, най-добре знаят и пътя за неговото решаване. С това те ще отворят една голяма врата на възможностите на мен лично и на администрацията. Наша е грижата после, да се съобразим със закона и да реагираме възможно най-правилно, законосъобразно и в полза на разрешаването на проблема.
И още нещо, споменах го вече, но ще го повторя - да има търпение. Защото в край на сметка аз и екипът ми тепърва започваме, ние няма да се оплакваме, просто ще показваме фактите, какво се случва в Общината. За тази цел ще спазим и друго обещание от кампанията си - да бъде създаден Обществен съвет, а хората от него да присъстват на заседания на Общинския съвет. Вече сме подели тази инициатива и в рамките на месец-два този Обществен съвет ще бъде изграден. Държа това да се случи, за да има един обществен коректив на властта - изпълнителна и законодателна, както и наистина прозрачност за хората, относно това, което се случва в Общината.
Яница Станчева
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар