четвъртък, 29 март 2012 г.
Общината иска 2 млн. заем за дупките
За поемането на дълга ще бъде направено обществено обсъждане, а тегленето на кредита ще стане след одобрението на местните старейшини
Заем на стойност 2 милиона лева, възнамерява да потърси Община Казанлък, информираха от там в началото на тази седмица. Това според общинското ръководство е единственият начин за осигуряване на "свеж финансов ресурс на този етап", който да бъде вложен в ремонт и рехабилитация на общинската пътна мрежа. В тази си част Инвестиционната програма на Общината предвижда разходи на стойност 1 972 029 лв. Според изчисленията на общинските експерти, при стойност на кредита от 2 млн. лв.( годишна лихва - 7%, годишна такса за обслужване на дълга - 0,5%), 5-годишен срок на кредита с една година гратисен период, погасяването му ще коства на местния б\джет следните суми по години: първа година - 150 х. лв., втора година - 633 958 лв., трета година- 596 458 лв., четвърта година - 558 958 лв., пета година - 521 458 лв. Според Закона годишният размер на плащанията по дълга не може да надхвърля 15% от общата сума на собствените приходи и общата изравнителна субсидия по последния заверен годишен отчет за изпълнението на бюджета на общината. През 2011 г. Общата сума на тези приходи е 12 213 522 лв., т.е., годишните плащания не могат да бъдат повече от 1 832 028 лв., на която база са й изчисленията на местните финансисти.
Повод за настояването на общинското ръководство да се прибегне до тази мярка е общественото недоволство от състоянието на уличната настилка, особено, след тежката зима, която отвори вече съществуващите дупки и създаде нови на улиците с некачествен асфалт - се посочва в мотивите на предложението на общинарите, внесено и на вниманието на Общински съвет Казанлък.
411 километра е общинската улична мрежа, като според същия документ, през "последните 10 години цялостно са ремонтирани: бул. 23 ПШП", ул. "Вожели", ул. "Войнишка" (до пресечката с ул. "Капрони"), ул. "Хр. Ботев", бул. "Освобождение" (между двете кръгови движения), ул. "Тракия".
Качеството на ремонтите е с много забележки и никаква гаранция. Останалата част от уличната мрежа се изкърпва с технологията "печ-матик", която сама по себе си е добра, ако материалът за нея е качествен. За съжаление поради ниското качество на битумната смес и в повечето случаи с изтекъл срок на годност за полагане, улиците са се превърнали в "морски вълни" от изпълнението на тази технология."
Дългът ще бъде обслужван от собствените приходи на Общината, както и от "държавни трансфери за делегирани от държавата дейности (без тези за екологични обекти) в случаите, когато няма неразплатени разходи за тези дейности". Според предложението на Общината кредита ще бъде обезпечен, чрез учредяване на залог върху настоящи и бъдещи вземания на общината по сметката, по която постъпват средствата от източниците за обслужване.
Радостина Байчева
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар